T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / NİLÜFER - Görükle Hazinedaroğlu Özkan İlkokulu

Haberler

Ock

   2-C Sınıfı öğrencileri 2022-2023 Eğitim Öğretim yılında sınıflarında Yavru Tema projesi uygulamaktadirlar.Bu kapsamında öğrencilerimiz "Rüzgâr Çorabı" etkinliği yaptılar.

Etkinliğimizin amaçı havanın varlığını fark etmek, canlılar için önemini kavramak, mevsimlere göre doğada meydana gelen değişiklikleri gözlemlemek.

Gülten öğretmenimizin öğrencileri gruplar halinde rüzgar çoraplarını yaptı. Daha sonra okul bahçemizde rüzgar çoraplarının rüzgardaki hareketlerini gözlemlediler.

Bu eğitici ve güzel etkinliği de çalışmaları arasına ekleyen Gülten Ögretmenimizi tebrik ediyor, iyi çalışmalar diliyoruz.

 

Görükle Hazinedaroglu Özkan ilkokulu 

Ock

Her yaştan bireyin zihinsel, fiziksel ve duygusal varlıklarını iyileştirmek ve geliştirmek amacıyla sanat yapması ruh sağlığına iyi gelmektedir.

 

Sanatın iyileştirme gücü sadece görsel sanatlarda değil, müzik, dans, tiyatro, film ve edebiyat gibi farklı alanlarda da görülür..

 

 Bursa Büyükşehir belediyesi tarafından organize edilen Çocuk ve Sanat etkinlikleri kapsamında 4-D sınıfımız ile birlikte Tayyare Kültür Merkezinde harika bir gün geçirdik.. Müzikle karşılandık resim sergisini gezerek müzik dinletisine katıldık ve son olarak film gösterimi ile günü sonlandırırken herkesin yüzünde küçük bir tebessüm vardı gerçekten..

 

Ock

Öğrencilerimizin Sağlıklı Beslenme, Alış-veriş becerilerini geliştirme ve tutumlu olma davranışlarını geliştirmek üzere  haftada bir gün okulumuzda  "Kantin Saati" uygulanmaktadir.

  3-B sınıfımızın Kantin gününden

Ock

 Dünyadaki tüm canlılar için su, en temel yaşam kaynaklarından birisidir. Günümüzde su, bilinçsiz kullanım nedeniyle kirlenip tükenme noktasına gelmiştir. Küresel ısınma sonucu yaşanan ve ileride yaşanacak olan kuraklıklar da göz önünde bulundurulduğunda susuz kalma tehlikesinin ciddi boyutta olduğu görülmektedir.

   Suyunun önemini vurgulamak amaçli Büyükşehir Belediyesi (BUSKİ) ve Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliğiyle yürütülen SU DAMLALARININ PEŞINDE projesi bu yil okulumuzda uygulanacaktir.

  Her ay farkli ve özgün etkinlikler gerçekleştirmeyi planladigimiz okulumuzda bu ay Buski yetkilisini okulumuza konuk ederek 3.sinif öğrencilerimizi Su Bilinci ve su tasarrufu hakkinda bilgilendirdi.

   Öğrencilerimizi su bilinci ve Su tasarrufu hakkında bilgilendiren BUSKİ yetkilisine ve Buski'ye Görükle Hazinedaroğlu Özkan İlkokulu ailesi olarak teşekkür ederiz

Ock

  Bir okulda olumlu iklimin olması o okulun misyon duygusuna sahip olduğunu ve dış etkenlere karşı kendini koruduğunu açıkça söyler. Sağlıklı ve olumlu okul iklimi öğrenci başarısını olumlu anlamda artırır, morali en üst seviyeye çeker, çalışma ve olumlu öğrenme koşullarını üst düzeye çıkarır.

  2023 yılının ilk haftalarını yaşarken Okul Müdürümüz Nizamettin GÖK koordineliginde Okul idaresi ve Rehberlik Servisi ile birlikte ilk planlama ve istişare toplantımızı gerçekleştirdik.

 

 Okul iklimimizin daha huzurlu, işbirlikçi ve dayanışma ile daha neler yapacağımızı konuştuğumuz toplantımızda yıl boyunca yapılacaklar konuşularak planlamalar yapıldı.

Her zaman daha iyi ve daha güzele...

Ock

 2022-2023 Eğitim Öğretim yılında Okulumuzda Yavru TEMA programı uygulayan 2-C sınıfımız Önce doğayı dinleyerek öğretmenleri Gülten DURSUN koordineliginde daha sonra topraga dokunarak hissettiler ve  toprak parçası aldılar.

Toprağın yaşamımızdaki önemini anlamaya çalıştılar.

Ock

Müzeler, insanlara medeniyetlere ait eserleri bir arada sunarak, onlar arasındaki ilişkiyi sorgulamalarına ve o değerleri fark etmelerine yardımcı olur. Medeniyetlere ait kültür değerlerini fark etme önyargıları ortadan kaldırır. Böylece birey ile diğer kültürler arasında önyargısız bir iletişim kurulmuş olur.

 

3-B sınıfımız ögretmenleri eşliğinde ATATÜRK EVİ MÜZESİ ve TOFAŞ ANADOLU ARABA MÜZESİni ziyaret ederek bilgi sahibi oldular

Ock

Benim Kulübüm Yeşilay Projesi kapsamında okulumuzda öğrencilerin bağımlılıktan uzak durmalarını önlemek amacıyla Yeşilay kulüp odası oluşturulacaktır.

Öğrenciler nezdinde Yeşilay'ın tanınırlığını ve bilinirliğini artırmak, Yeşilay mesajlarını ve gönüllülüğünü yaygınlaştırmak, öğrencilerde Yeşilay aidiyetini oluşturmak ve  Öğrencilerin bağımlılıktan uzak sağlıklı yaşam bilinci ile yetişmeleri için oluşturulacak olan Yeşilay kulüp odamız ile ilgili çalışmalar Uludağ üniversitesi Genç Yeşilay kulübü öğrencileri tarafından okulumuzda başladı.

 

Ock

eTwinning Okul Etiketi'ne sahip olan okullar, Avrupa düzeyinde eTwinning ve eSafety için rol modelleri olarak tanınmasını ve eylemin gelecekteki gelişimi için ilham verecek öncü okullardan oluşan bir ağ oluşturmasını sağlıyor. Bu okullar ayrıca dijital uygulamalar, e-güvenlik uygulamaları, pedagojiye yenilikçi ve yaratıcı yaklaşımlar, personelin sürekli mesleki gelişiminin teşvik edilmesi, personel ve öğrencilerle gerçekleştirilen işbirlikçi öğrenme uygulamalarının teşvik edilmesi alanlarında lider olarak tanınıyor.

2019-2020 Eğitim Öğretim yılında eTwinning school olan okulumuz ikinci kez eTwinning school olma sürecinde...

İkinci kez eTwinning okul etiketi almaya aday olan okulumuz  başvuru ve planlama toplantısını ilçeden eTwinning koordinatörlerimizinde katılımı ile gerçekleştirildi.

 

Ara

Özel eğitim sınıflarının fiziksel şartların iyileştirilmesi ve malzeme ihtiyaçlarının karşılanarak bu ortamlarda sunulan eğitim hizmetlerinin niteliğini arttırılması amacıyla özel eğitim sınıflarının standartlaştırılması projesi kapsamında Bakanlıktan gelen ödenek ile Özel eğitim alt sınıfımız yenilendi.

  Öğrencilerimize uygun hale getirilen sınıfımız öğrencilerimiz ile birlikte kullanıma açıldı.  Okul müdürümüz Nizamettin GÖK ve Müdür yardımcımız Aydın GÜLMEZ , Öğrencilerimizi ve öğretmenlerimizi yeni sınıflarında ziyaret ettiler.

Ock

Harezmî Eğitim Modeli nedir?

Harezmî Eğitim Modeli, çocukların teknolojiyi kullanarak nasıl üretebileceklerini keşfetmelerinin yanında; güvenli, etik ve ahlaki değerleri özümseyerek, bilimsel araştırma yöntemleri ile belirlediği süreci, öğretmenleri ile değerlendirip güncelleyen yapıda İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından geliştirilmiş bir eğitim modeldir. Eğitimin diğer süreçlerini doğrudan ve nitelikli etkide bulunduğu için genel bir eğitim modeli olarak da ele alınabilir. Öğrencilerin günlük, gerçek yaşam problemlerini tanımlayıp, çözmek üzere algoritma tasarlayan, adım adım bu sorunun nasıl çözüleceğini belirleyip programlamanın gücünden faydalanarak yenilikçi fikirler üretme sürecidir. Modelin zemininde beş ana başlık mevcuttur. Bilgisayar bilimi öğretiminin Sosyal Bilim dalı ile bütünleştirilen, Bilgi İşlemsel Düşünme becerisinin hayata adapte edildiği, Programlama ve Öğretim araçlarının etkin kullanıldığı, disiplinlerarası yaklaşımı yeniden yorumlayarak farklı disiplinlerin eş değerde yer aldığı işbirliğini benimseyen, Robotik ve Oyun tasarımı ile eğlenerek üreten, kendini sürekli güncelleyen bir eğitim modelidir.

 Okulumuzda 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılında Harezmi Eğitim Modeli uygulanmaktadir.

 

Öğretmenlerimiz  Hasine ÖZKAN, Fatma MUTLU,Vildan KURTULUŞ, Gökben BAKANOĞLU  VE Şehnaz OSMANTSA tarafindan oluşan Görükle Hazinedaroğlu Özkan Ilkokulu HAREZMİ  Ekibi başvuruları kabul edilerek 3-D sınıfımız ile yıl boyunca her çarşamba okul saatleri dışında 14.30 ila 16.00 saatleri arasinda ögrencilerimiz ile farklı eş güdümlü çalışmalar gerçekleştirilmektedir.

Ara

Yatırım yapmanın, yerli malı kullanımının ve tutumlu olmanın  öneminin vurgulandığı Yerli Malı Haftası her yıl 12 – 18 Aralık tarihleri arasında kutlanıyor. 

 Haftanın amacı, yerli tüketimin bilinçli olarak artırılmasıdır. Bu hafta süresince tutumlu olmanın, yatırım yapmanın ve "yerli malı kullanmanın önemi" vurgulanır.

2-C şubesi öğrencileri yerli malı haftasıyla ilgili farkındalık yaratmak için gerçekleştirdikleri etkinlikler

Ara

  2-A Sınıfı ögrencileri Matematik dersinde öğrendikleri zihinden toplamayı mahallemizdeki markette uygulama fırsatı buldular.

  İlk defa kasada ödeme deneyimi yaşayan öğrencilerimiz biraz da heyecanlandırar. Toplum içindeki davranışlarından dolayı market müdürü ve çalışanları tarafından tam not aldılar.

Ara

Müzeler, insanlara medeniyetlere ait eserleri bir arada sunarak, onlar arasındaki ilişkiyi sorgulamalarına ve o değerleri fark etmelerine yardımcı olur. Medeniyetlere ait kültür değerlerini fark etme önyargıları ortadan kaldırır. Böylece birey ile diğer kültürler arasında önyargısız bir iletişim kurulmuş olur.

 

3-C sınıfımız ögretmenleri eşliğinde ATATÜRK EVİ MÜZESİ ve TOFAŞ ANADOLU ARABA MÜZESİni ziyaret ederek bilgi sahibi oldular.

Ara

2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında Okullarda hijyen şartlarının geliştirilmesi ve enfeksiyon önleme ve kontrol süreçlerinin tutarlı olması amacıyla sürdürülen "Okulum Temiz" programına başvuran okulumuz  belge almaya hak kazanmıştı.

Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nce yapılan denetimde okulumuz TSE onaylı "Okulum Temiz"  belgesini almaya hak kazanan okulumuz tekrar denetlenerek Okulum Temiz Belgesi 2022- 2023 Eğitim Öğretim Yılı için güncellendi.

"Okulum Temiz" belgelendirme sürecinde, okul müdür yardımcımız Aydın GÜLMEZ, okul rehber öğretmenimiz Fatma MUTLU ve okulumuz personeline özverili çalışmalarından dolayı teşekkür ederiz.