T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / NİLÜFER - Görükle Hazinedaroğlu Özkan İlkokulu

Etiket Sonuçları: etkinlik

Haz

Anasınıfı öğlenci grup öğrencileri telafi eğitimi etkinlikleri olarak Karpuz şenliği etkinliklerini gerçekleştirdiler.Etkinligimize katılan okul müdür ve müdür yardımcısına öğrencilerimiz karpuz ikram ettiler.

May

 Bu bayramda öğrencilerimizden mesafe olarak uzak olsakta kalplerimiz bir aslında. 2-D sınıfı öğrencilerimiz Ramazan ayı ve Ramazan Bayramı kapsamında Canlı derste gerçekleştirdikleri Sanat Etkinlileri ile Bayram Şekerlerini ve Ramazan ayının olmazsa olmazı Ramazan Davulcusunu yaptılar. 

  2-D sınıfımızın Sanat etkinlikleri sizlerle...Herkese iyi Bayramlar.. :)

May

  Ramazan ayını öğrencilerimiz için eğlenceli hale getirmek, hem de bu sayede bu ayın bilincini onlara anlatmak mümkün aslında.

  2-D sınıfı öğrencilerimiz öğretmenleri Nuriye SEVER koordineliğinde uzaktan eğitim sürecinde Görsel Sanatlar dersinde Ramazan ayını konu olarak alarak etkinlik gerçekleştirdiler.

May

TEMA, başta toprak olmak üzere tüm doğal varlıklarımızı korumak amacıyla kurulan, bugün 900.000'i aşkın gönüllüsüyle umut yeşerten bir halk hareketidir.

Uzaktan eğitim sürecimizde Anasınıfı B şubesi öğrencilerimiz okul sürecinde başlattıkları TEMA İle eğitim süreçlerine devam ediyorlar. Tema portaldan "Toprak Dersem Çık" videosunu izleyerek okul dönemimde toprağı inceleyen öğrencilerimiz, toprağın oluşumu, toprak ve canlılar ve hatta yaşamımızın devamı için hemen her şeyin topraktan üretildiğini başarılı bir anlatımla bilgi edinmiş oldular.

Nis

Patates, soğan tüm Dünya genelinde değerli görülen ve neredeyse tüm ülkeler tarafından üretilip tüketilen besin kaynaklarından biridir. Verimli üretim süreci, besleyici bir öğün olması gibi nedenler ile sürekli olarak yetiştirilip tüketilmektedir.           

  Patates ekme dönemleri ülkemizde ilkbahar ayları (şubat ile nisan ayları arasında) ve yaz ortasıdır. Anasınıfı B şubesi öğrencilerimiz de öğretmenleri Şehnaz OSMANTSA tarafından patates ve soğanın tohumluk olma hali ve ekimi ile ilgili bilgilendirildiler ve patates ekme deneyimini yaşadılar. Patates ve soğanlarına can suyu da verilen miniklerimiz merakla süreci takip edeceklerini belirttiler.

Nis

Tohumlarla üretilen sebze – meyvelerle sağlıklı ve mevsimsel beslenme bilinci yüksek bireyler yetiştirmek, sofra geleneğimizi nesilden nesile en güzel şekilde aktarmak bizim için en önemli gayelerden biri. 

Tohum olmazsa gıda olmaz, gıda olmazsa canlı yaşamı tehlikeye düşer. Dünyada tohumların korunması için birçok çalışma yapılmaktadır. 

Anasınıfı öğlenci grubu öğrencileri Aysu Bulut öğretmenleri önderliğinde tohumun hikayesinden yola çıkarak  domates ve biber tohumlarını ekerek bakımını üstlenip yetiştirmek üzere evlerine götürdüler. Son olarak  etkinliklerini tamamladıktan sonra sebze meyve tombalası oynayarak hem eğlendiler hem öğrendiler.

Nis

 Bir yıldır tüm dünyayı etkisi altina alan Covid-19 ile mücadelede anladik kı önemli kavram aile ve sevdiklerimiz...

  Yaşanan süreç bize bir kere daha farkettirdi , toplumun en küçük yapi taşı olan aile önceliklimiz olmalı. 

 Teknolojinin hüküm sürdüğü çağımızda koşuşturmaca da  çocuklarımız ile ilgilenmeyi öteleyebiliyoruz .

  Rehberlik servisimiz Her gün ailecek çocuklarimiz ile HER GÜN BIR ETKİNLİK önerisi ile sizleri desteklemek için hazir..

 

SÖZCÜK İÇİNDE SÖZCÜK BULMACA

Çocuğunuzla sözcüğün içinde sözcük bulmaca oynayin..örnek " gelecek" kelimesinin içindeki " gel" , " ece", " leke", " ek" , " gece" kelimelerinj bulmak gibi.. 

 Şimdi sıra sizde! Kelimeleriniz " kurbağa " , " pirinç " ve " kelebek" olsun.

 

 

 

Ara

Sürdürülebilir ekonominin temelini oluşturan, yerli üretim ile ilgili bize unuttuklarımızı yeniden hatırlatan Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftasının önemi ile ilgili bilinç uyandırmak üzere Okulumuzda başlattığımız 869 Yerli Mali Barkod yarışması büyük ilgi gördü. 

Yabancı ülkelerin ürünlerini kullanmak yerine, barkod numarası 869 ile başlayan Türkiye´de üretilen ürünler ile bilinç sağlamak amacıyla düzenlenen Yarışmaya katılım 18 Aralikta son bulmuştu. 

  Okul Aile Birligimizin destegi ile Rehberlik Servisi Fatma MUTLU ve Şehnaz OSMANTSA eşliğinde barkodların sayımı Rehberlik Servisinde gerçekleştirildi. 

 Yarışmaya katılan öğrencilerimize hazırlanan katılım belgeleri Rehberlik Servisi Fatma MUTLU ve Okul Aile Birliğimiz Üyemiz Gözde ŞENER tarafından verildi ve yarışmaya katılım için öğrencilerimize teşekkür edildi.

 

Yarışmayı kazanan öğrencilerimiz 27 Aralık Cuma günü açıklanacak ve süpriz ödüller ile ödüllendirilecektir. 

Ara

Oyuncaklar, dünyaya gözlerini açtığı ilk andan itibaren bebeğin hareketlerine düzen getiren, zihinsel, bedensel ve psiko-sosyal gelişimlerine yardımcı olan, hayal gücünü ve yaratıcı yeteneklerini geliştiren en önemli araçlardır.  Okul öncesi dönemde çocuğun hayal dünyası oldukça geniştir ve çocuk oyuncakları ile arkadaşlık eder. Onları yakın bir dost olarak görür. Yumuşak bir bebeği ya da hayvan oyuncağı kucağına alıp ona sarıldığında bundan haz ve mutluluk duyar. Ayrıca yumuşak bir oyuncağın çocuğun tenine değmesi onu uyarır ve dokunma duyusunu geliştirir. Çocuklar, zaman zaman oynadığı oyuncaklarını giydirir, besler, uyutur ve canlı birer varlıkmış gibi sohbet eder. Gelecekte üstleneceği rollerin küçük bir modelini oluşturur. Bu nedenle dolgu oyuncakların çocukların hayatındaki yeri ve önemi büyüktür.

 

  Anasınıfı sabahçı grubu öğrencilerimiz öğretmenleri eşliğinde  Aysu Bulut koordineliginde aile katılımı etkinliğinde kardan adam dolgu oyuncağı yaptılar.   Bu etkinliğimizde katkılarından dolayı velimiz Gülfiye hanıma teşekkür ederiz.   Görükle Hazinedaroğlu Özkan Ilkokulu ailesi

Ara

Mevsimleri mevsimde öğrenmeli diyen Miniklerimiz Aile katılımı etkinliğinde kış temalı  kapı süsleri yaptılar.

Bize destek veren Velimiz Filiz hanıma çok teşekkür ederiz.

 

Görükle Hazinedaroğlu Özkan Ilkokulu 

Ara

Erken yaşlardan itibaren bireyin çok yönlü gelişiminde ders dışı sosyal etkinlikler, ders içi etkinlikler kadar önem arz etmektedir. Ders dışı etkinlikler, öğrencilerin formal öğretim süreci içerisinde öğrendiklerini pekiştiren, bu öğrenmelerin yaşamla ilişkili olduğunu gösteren uygulamaya dönük etkinliklerdir.

  Bugün 1-A sınıfı öğrencilerimiz ve velilerimiz  öğretmenleri Işıl Akdoğan eşliğinde birlikte ders dışı sosyal etkinlik olarak birlikte vakit geçirdiler

Ara

Ebru sanatı, kağıt üzerinde çeşitli ve hususi olarak hazırlanmış olan boyalar ile ortaya çıkarılan desenlerin, kitreyle yoğun bir kıvama getirilen suyun üzerine işlenmesine verilen isimdir.Görsellik bakımından oldukça hoş desen ve renklerin birleşmesiyle ortaya çıkan bu sanat eserleri, hayatın birçok alanında kullanılmaktadır.

Evlerde dekorasyon  için kullanılan tablolarda yer aldığı da bilinir.Ebru sanatındaki en önemli faktörler arasında yer alan iki önemli husus; fırça ve boyaların kalitesi aynı zamanda da oda sıcaklığıdır. Ebru sanatı yapımı, stresi düşürdüğü gözlemlenmiştir.

Anasınıfı  öğrencilerimiz aile katılımı etkinliği kapsamında Şehnaz OSMANTSA öğretmenleri eşliğinde ebru sanatı ile tanıştılar. Kendilerine özgün şekiller oluşturarak ebru sanatını uyguladılar. Etkinlikten keyif alan çocuklar kağıda çıkan şekilleri çok beğendiler.

Bu etkinliği uygulayan velimiz ve aynı zamanda okulumuz öğretmenlerinden olan Esmeray Dönmez e teşekkür ederiz

Ara

 2-C Sınıfımız, Yerli Malı Haftası kapsamında Yerli Malı Haftası'nı birlikte kutladılar. Yerli malı kullanımının önemi ve israftan kaçınma konularında da bilgilendirilen öğrencilerimiz birbirinden lezzetli yiyecekleri yiyerek eğlendiler

Ara

  1-B Sınıfımız, Yerli Malı Haftası kapsamında Yerli Malı Haftası'nı birlikte kutladılar. Yerli malı kullanımının önemi ve israftan kaçınma konularında da bilgilendirilen öğrencilerimiz birbirinden lezzetli yiyecekleri yiyerek eğlendiler

Ara

12-18 Aralık tutum yatırım ve Türk malları haftası olarak kutlanır.Bu hafta da tutumlu olmanın, yatırım yapmanın ve yerli malı kullanmanın önemi üzerinde durulmaktadır.İnsanların parasını malını eşyalarını zamanını ve sağlığını gerektiği gibi korumak, dikkatli kullanmak amaçlanarak bilinçli tüketici üzerinde durulmaktadır.

     Tüketilecek ürünlerin ülkemizde üretilen ürünlerden seçilmesinin gerekliliği anlatılır bu şekilde ülke zenginliğinin artması amaçlanmaktadır.Öğrencilerimiz de bu haftanın önemini anlatmak için 2-B sınıfı öğrencilerimiz Nilay GÜLER, Arda HACIARABACI ve Oğuz DEGIRMENCI hazırladıkları şapka ve meyveler ile ''YERLİ MALI"  etkinliğini   gerçekleştirdiler.

Ara

  Yerli Malı Haftası etkinlikleri kapsamında  Anasınıflarımız, tüm okulumuza sınıf bazli olarak çeşitli tohumların olduğu tohum kalemleri hediye ettiler. Sebze tohumlarının olduğu kalemler ile çeşit çeşit sebzeleri yetişerek üretime öğrencilerimizin de katkida bulunmalarını amaçlayan etkinlik ile tüm sınıflara, okul idaresi ve Rehberlik Servisine dağıtılan Tohum Kalemlerimizi bugün toprakla buluşturduk .Can sularını da verdik.. Hadi bakalım...

Domatesimizin, Reyhanimiz ve Rokamızın olmasını sabırla bekliyoruz...

Ara

 2-B Sınıfımız, Yerli Malı Haftası kapsamında Yerli Malı Haftası'nı birlikte kutladılar. Yerli malı kullanımının önemi ve israftan kaçınma konularında da bilgilendirilen öğrencilerimiz birbirinden lezzetli yiyecekleri yiyerek eğlendiler

Ara

Miniklerimizin Aile katılımı Çalışmalari

Bugün anasınıfi öğrencilerimiz hacı yatmaz etkinliği yaptılar.Öğrencilerimiz etkinliklerini tamamladıktan sonra oynayarak keyifli vakit geçirdiler.Bize destek veren velimiz Nazlı hanıma çok teşekkür ederiz...

 

Görükle Hazinedaroğlu Özkan Ilkokulu ailesi

Ara

  Resmî adıyla Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası kısaca Yerli Malı Haftası 1. Dünya Savaşı sonrası oluşan ekonomik darboğazın ardından yabancı ülkelere para akışının önünün kesilmesi ve toplumsal tutum bilincinin oluşması amacıyla ilan edilmiştir. 

  Görükle  Hazinedaroğlu Özkan İlkokulu Anasınıfı öğrencileri ve öğretmenlerimiz de  bugünün farkındalığını arttırmak için ülkemizde üretilen meyvelerimizin kostümlerini oluşturarak okulumuz öğrencilerine şiirlerimizi okuttular.

Şiirlerimiz ve "Yerli malı kullanalım tekrar biz kazanalım" sloganı ile dolaştıkları sınıflarımızda, Sınıf öğretmenlerimize çeşitli tohumların olduğu tohum kalemleri hediye ettiler. Sebze tohumlarının olduğu kalemlerimiz ile çeşit çeşit sebzelerin yetişerek üretime öğrencilerimizin de katlıda bulunmalarını amaçlanmıştır. 

 

Görükle Hazinedaroğlu Özkan Ilkokulu ailesi olarak diyoruz ki

Yerli Malı Yurdun Malı Herkes Onu Kullanmalı...

Ara

"YERLİ MALI 869" Yarışması 

12-18 ARALIK "YERLİ MALI" haftasıdır.

   Market alışverişlerinizde gördüğünüz ürünlerin barkod numaralarına bakarak  Türkiye'de üretilip üretilmedigini anlayabiliiriz. Türkiye´ye  ait ürünler 869 barkod numarasi  ile başlar. 

   YERLİ MALI haftasında farkindalik oluşturmak için okulumuzda " YERLİ MALI 869" Yarışması organize ettiik.

   18 Aralik 2019 Çarşamba günü saat 15.00 e kadar 869 barkod kodu ile başlayan  ve "Made in Turkey" yazılı en çok ambalaj paket kağıtlarının SADECE BARKODLARINI Anasınıfı Sabahçı  öğretmenimiz Şehnaz OSMANITSA yada Rehberlik Servisi  Fatma MUTLU ´ya getiren öğrencimiz  yarışmayı kazanacaktir.

   Yarışmayı kazanan öğrencilerimiz belirlenerek süpriz ödüllerle ödüllendirilecektir.

 

Ara

  Ülkemizde ve dünyamızda giderek artan şiddet bireysel ve toplumsal bir sorun haline gelmiştir. Şiddet ile mücadele de Okul Psikolojik danışmanların temel öfke kontrolü etkinlikleri yaparak çocuklarımızı bilinçlendirilmesi oldukça önemlidir.

 

 Görükle Hazinedaroğlu Özkan Ilkokulunda 1-C sınıf öğrencilerimiz ile  Okul Psikolojik Danışmanımız Fatma MUTLU tarafından Öfke Kontrolü grup rehberliği etkinlikleri masal odamizda gerçekleştirildi.

 

Okulumuz 1-C  sınıf öğrencilerine önemli bir özdenetim becerisi olan öfke yönetimi konusunda eğitim verildi. Önce öğrencilerin diğer duyguları tanımaları ve bu duyguları hangi durumlarda ifade ettiklerini kavramaları sağlandı. Ardından öfkenin de diğer duygular gibi sağlıklı bir duygu olduğu ancak öfkenin ifade edilme şeklinin hatalı olabileceği ifade edildi. Öfkemizi sağlıklı ifade etmediğimiz durumları su şekilde ifade edebiliriz. Karşımızdaki kisiye sözlü ya da fiziksel şiddet şeklinde (bağırmak, vurmak...vb) ya da  kendine yönelik bir şiddetle( ağlayarak) ve ya psikolojik şiddet ile ( yok sayarak, küserek)  ifade ettiklerini belirtti.  Okul psikolojik danışmanı Fatma Mutlu çocuklara öfkenin bu sağlıksız ifade yolları yerine öfkemizi doğru ifade etme yollarını anlattı.

  Her öğrenciye öfke yönetimi aşamalarının yer aldığı hatırlatıcı bileklikler takilarak etkinlik sonlandırıldı. 

Ara

  Ulusal ekonomi ve tutumlu olmanın öneminin vurgulandığı Yerli Malı Haftası içerisine girdik. 12- 18 Aralık tarihlerini kapsayan bu hafta yurdun bağımsızlığının korunması, yerli mallar üretilmesi ve kullanılmasını amaçlar. Türkiye'de tüm okullarda kutlamalar yapılır ve etkinlikler düzenlenir.

 Anasınıflarımızın Yerli Malı haftası etkinliklerinden kareler...

Ara

3-A Sınıfımız, Yerli Malı Haftası kapsamında Yerli Malı Haftası'nı birlikte kutladılar. Yerli malı kullanımının önemi ve israftan kaçınma konularında da bilgilendirilen öğrencilerimiz birbirinden lezzetli yiyecekleri yiyerek eğlendiler.

Ara

"Türkler; Türk malı alınız, Türk malı kullanınız; Türk parası, Türk toprağında kalsın"

Atatürk 

 

3-D sınıf öğretmenimiz Nurcihan KARACA tarafindan  "Yerli Malı Haftası"na özel düzenlenen etkinlikte velilerimizin yaptıkları kendi yörelerine ait birbirinden lezzetli yemekler ve tatlılar birbiriyle yarıştı. 

  Türk mutfağının geleneksel lezzetlerinin yer aldığı birbirinden lezzetli yiyecekler dışında sınıfın icinde yer alan geçmişe ait örtü,çetik,şalvar gibi kiyafetlerde  dikkat çekiciydi. 

  Okul Müdürümüz Nizamettin GÖK ve Müdür Yardımcımız Mustafa KARABELA 'yı sarma sararak ve hamur açarak karşılayan öğrencilerimizin heyecanı görülmeye değerdi.  Öğrencilerimizin heyecanını farkeden Okul Müdürümüz ve Müdür Yardımcımız sarma sarmayi ve hamur açmayı deneyimlediler.

Hazırlanan Yerli Mali etkinliğinde en ince ayrıntısina kadar düşünen öğretmenimiz Nurcihan KARACA ' ya Görükle Hazinedaroğlu Özkan Ilkokulu olarak teşekkür ederiz. 

  

 

 

Ara

3-B Sınıfımız, Yerli Malı Haftası kapsamında Yerli Malı Haftası'nı birlikte kutladılar. Yerli malı kullanımının önemi ve israftan kaçınma konularında da bilgilendirilen öğrencilerimiz birbirinden lezzetli meyveleri yiyerek eğlendiler.

Ara

Ülkemizde üretilen, yetiştirilen ürün ve malların tüketimini arttırmak için her yıl çeşitli etkinliklerin düzenlediği Yerli Malı Haftası, 12-18 Aralık tarihleri arasında kutlanıyor.

1-A sınıfımız da Yerli Mali Haftası kapsamında etkinlikler gerçekleştirdiler.

Ara

İnsanlar arasında ırk, din, renk, yaş, cinsiyet ayırımı yapmadan sevgi, saygı, dostluk duygularını geliştirmek, insanın insan olmak haysiyeti ile sahip olması gereken hakların hepsine " İnsan Hakları" denir.

 

     İnsan hakları, kişiyi kendi özüyle yaşatacak kurallardır. İnsanın insana hükmetmesi, onu ezmesi insan onuruna yakışmayan ve kabul edilemeyecek bir davranıştır. Bu tür ayırımların yapıldığı toplumlarda kavga, çatışma, isyan eksik olmamıştır. İnsanlar arasında hak, eşitlik, adalet, özgürlük düşüncesi yaygınlaştıkça bu konuyla ilgili mücadeleler de artmıştır. İnsan Haklarının korunduğu yönetim sistemi de demokrasidir. Demokrasilerde hukukun üstünlüğü esastır. Demokrasilerde tüm insanlar eşit haklara sahiptir.

Anasınıfı sabahçi gurup öğrencileri öğretmenleri Aysu Bulut ve Selime Aksu eşliğinde etkinliklerini gerçekleştirdiler .

 

Ara

Dur DERİN BIR NEFES AL!!

 

Ülkemizde ve dünyamızda giderek artan şiddet bireysel ve toplumsal bir sorun haline gelmiştir. Şiddet ile mücadele de Okul Psikolojik danışmanların temel öfke kontrolü etkinlikleri yaparak çocuklarımızı bilinçlendirilmesi oldukça önemlidir.

 

 Görükle Hazinedaroğlu Özkan Ilkokulunda 1. Sınıf öğrencilerimiz ile  Okul Psikolojik Danışmanımız Fatma MUTLU tarafından Öfke Kontrolü grup rehberliği etkinlikleri masal odamizda gerçekleştirmeye başladı...

Ara

"YERLİ MALI 869" Yarışması 

12-18 ARALIK "YERLİ MALI" haftasıdır.

   Market alışverişlerinizde gördüğünüz ürünlerin barkod numaralarına bakarak  Türkiye'de üretilip üretilmedigini anlayabiliiriz. Türkiye´ye  ait ürünler 869 barkod numarasi  ile başlar. 

   YERLİ MALI haftasında farkindalik oluşturmak için okulumuzda " YERLİ MALI 869" Yarışması organize ettiik.

   18 Aralik 2019 Çarşamba günü saat 15.00 e kadar 869 barkod kodu ile başlayan  ve "Made in Turkey" yazılı en çok ambalaj paket kağıtlarının SADECE BARKODLARINI Anasınıfı Sabahçı  öğretmenimiz Şehnaz OSMANITSA yada Rehberlik Servisi  Fatma MUTLU ´ya getiren öğrencimiz  yarışmayı kazanacaktir.

   Yarışmayı kazanan öğrencilerimiz belirlenerek süpriz ödüllerle ödüllendirilecektir. Son gün 18 Aralik!

 

Rehberlik Servisi olarak Fatma MUTLU Yerli Mali ürünü nasil anlayacağımız ve yerli mali ürünleri ayirtetmek konusunda  sıra ile gezerek Yarışma hakkında detayli bilgi vermektedir.

Ara

3 Aralık Dünya Engelliler Günü olarak tüm dünyada  kabul edilmiştir. Engelli)insanların her gün yaşadıkları sıkıntılar, sorunlar sadece kendilerinin değil; ailelerinin, çevrenin, arkadaşlarının, toplumun, kısacası tüm insanlığın  ortak bir  sorunudur.

 

İnsanların Engelli olmaları çeşitli etmenlere bağlı olarak meydana gelen  bir sonuç olmakla beraber, Engellilerin normal, zorluk çekmeden  bir yaşam sürmeleri ancak ve ancak toplumun eğitimi, bilinçlenmesi ve toplumsal duyarlılığın meydana gelmesiyle mümkündür.

Anasınıfı sabahçı gurup öğrencileri öğretmenleri Selime Aksu ve Aysu Bulut eşliğinde farkındalık  yarattılar.

Kas

Her yıl Kasım ayının ikinci Pazartesi başlayan hafta Dünya ÇOCUK KİTAPLARI haftası olarak kutlanır.

 

Bu kapsamda 3-B Sınıfı öğrencilerimiz evden getirdikleri kitapları paketlediler ve kitapların içlerine okuyucuya özel notlar yazdılar.  

Paketlenen kitaplar masaya serpiştirildi ve her öğrencilerimiz gelip paketlenen kitaplardan bir tane seçtiler. Paketli kitabi açan öğrencilerimiz okuyucuya özel notlarida sınıf arkadaşları ile sevinçle paylaştı. 

  Hangi kitabi seçtiğini bilmeden yapılan kitap değiş tokuş etkinliğini öğrencilerimiz çok sevdi.

Kas

1-A ve 1-D sınıfı öğrencilerimize Okul Psikolojik Danışmanımız Fatma MUTLU tarafından Çocukların zorbalığa bakış açılarını belirlemek iyilik, doğruluk, dürüstlük, paylaşım, arkadaşlık ve dostluk gibi insani duygu ve fikirlerin içselleştirilmesini sağlamak amacıyla   ''Sihirli Sözcükler'' sınıf Rehberlik Etkinliği ile uygulandi.

  Kalbimizi kiran sözcüklerin kalbimizde iz bıraktığını somut bir şekilde farkeden öğrencilerimiz, Sihirli Sözcükler yazılı olan anahtarlar dağıtılarak anahtarda yazan sihirli sözcüğü çevresinde birine kullanması konusunda görevlendirildi.

 

Ekm

  Okulumuzun Ekim ayı rehberlik planında öğrencilerimize iyi arkadaşlık becerileri, akran zorbalığı ve bununla başetme yöntemleri hedef olarak alındı. Bu anlamda rehberlik panomuz ve etkinliklerimiz uygulanıyor.  Zorbalığın en aşikar şekli tekrar tekrar vurma, itme, kovalama veya tehdit etmedir. Diğer şekiller isim takma, alay etme, yalan söylemek ve dışlamaktır. Başka bir çocuğun eşyalarını almak veya bunlara zarar vermek de zorbalıktır.

Zorbaların da, mağdurların da sorununu mümkün olduğunca öğretmen-okul-ebeveyn işbirliğinde okul ortamında çözmesi en güzel ve en tatlı son! 
Bu nedenle Okulumuz Psikolojik Danışmanı Esin Özküçük tarafından 3/A, 3/B, 3/C, 3/D ve 3/E şubelerine iyi arkadaşligin anahtarları etkinliği yapıldı. Çocuklarimizin bu saglikli iletisim becerilerini yaşam tarzı haline getirebilmeleri için ortak tutum ve desteklerini değerli velilerimizden bekliyoruz

Ekm

   Ceviz günlük hayatta sevilerek tüketilen müthiş bir yemiş türüdür. Sağlığa olan faydalarıyla bilinen ceviz hem vitamin hem de mineral deposu olarak bilinir. Kanseri önleyici bir etkiye sahip olan cevizin daha birçok hastalığa karşı koruyucu bir kalkan görevi görür.

  Peki yüksek besinli bir gıda olan ceviz ile neler yapılabilir sorusu ile çıktıklari yolda miniklerimiz etkinliklerine ceviz ile devam ettiler.Geleneksel bir oyun olan hedefe en yakın ceviz atma oyunu oynadılar ve yakın-uzak kavramını da vurgulayarak öğrenciler tarafından hedefe atılan cevizleri incelediler.Hedefe en yakın atan öğrenci cevizleri topladı. Toplanan cevizleri paylaşan öğrencilerimizle cevizler kırıldı ve öğrenciler cevizleri kabuklarından kendileri ayırarak yediler. Bu arada çürük çıkan cevizler incelediler. Cevizin barındırdığı vitaminlerden bahsedilerek insan beynine benzeme özelliği üzerinde duruldu. Cevizlerle ritm çalışmaları yapılarak farklı bir yönde kullanılabileceği, farkedildi. Ceviz adam şarkısı ile  ceviz kabukları öğrencilerin çizdikleri ceviz adama yapıştırılarak, kendi ceviz adamlarını oluşturmaları sağlandı.

Cevizin hayatınızın her anında yanınızda olmasını dileriz.

Ekm

2-A ve 2-D sınıfı öğrencilerimiz Okul Psikolojik Danışmanımız Fatma MUTLU tarafından Çocukların zorbalığa bakış açılarını belirlemek iyilik, doğruluk, dürüstlük, paylaşım, arkadaşlık ve dostluk gibi insani duygu ve fikirlerin içselleştirilmesini sağlamak amacıyla   ''Sihirli Sözcükler'' sınıf Rehberlik Etkinliği ile bilgilendirildiler.

  Kalbimizi kiran sözcüklerin kalbimizde iz bıraktığını somut bir şekilde farkeden öğrencilerimiz, Sihirli Sözcükler yazılı olan anahtarlar dağıtılarak anahtarda yazan sihirli sözcüğü çevresinde birine kullanması konusunda görevlendirildi

Ekm

  Bugün 3/D sınıfında okulumuzun psikolojik danışmanlarından Esin Özküçük tarafından "Iyi Arkadaşlığın Anahtarı " etkinliği yapıldı. Etkinlik öğrenciler tarafından büyük ilgi  gördü.                                   

  Teşekkür ederiz Esin Öğretmenim

Ekm

2-C sınıfı öğrencilerimiz Okul Psikolojik Danışmanımız Fatma MUTLU tarafından Çocukların zorbalığa bakış açılarını belirlemek iyilik, doğruluk, dürüstlük, paylaşım, arkadaşlık ve dostluk gibi insani duygu ve fikirlerin içselleştirilmesini sağlamak amacıyla  ´´Zorba Olma kanka Ol´´  ve ''Sihirli Sözcükler'' sınıf Rehberlik Etkinliği ile Zorbalık  konusunda bilgilendirildiler.

  Öğrencilerimiz zorbalığa maruz kaldıklarında neler yapmaları gerektiğini öğrendiler. Kalplerini acıtan sözcükleri tahtadaki kalbe yazan öğrenciler, kalbimizi acıtan sözcükleri silgi ile silmeye çalıştılar silinmedigini görmek öğrencilerimizi çok şaşırttı .

  Kalbimizi kiran sözcüklerin kalbimizde iz bıraktığını somut bir şekilde farkeden öğrencilerimiz, Sihirli Sözcükler yazılı olan anahtarlar dağıtılarak anahtarda yazan sihirli sözcüğü çevresinde birine kullanması konusunda görevlendirildi.

   Şiddetin, zorbalığın her zaman güç kaynağı olmadığını, aksine insanı mutlu etmekten çok yalnızlığa ittiğini, "Sana vurana sen de vurmamanın" olması gerektiğini, Zorba Olma Kanka Ol sloganıyla bunları pekiştirmek ve farkındalık yaratmak için ´´´´Zorba Olma kanka Ol´´  ve ''Sihirli Sözcükler''  adlı sınıf içi rehberlik etkinlikleri  2 sınıflarımıza da uygulanmaya devam edecektir.

 

REHBERLİK SERVİSİ

Ekm

  Anasınıfı öğrencilerimiz bugün aile katılımı çalışmamızda Uğur Böceği Dolgu oyuncak yaptılar

   Çocuklarımız oyuncaklarını kendileri yaparak keyifli vakit geçirdiler.Velimiz Pınar hanıma ilgi ve desteği için çok teşekkür ederiz...

 

Görükle Hazinedaroğlu Özkan Ilkokulu 

Ekm

  Cumhuriyet Bayramı her yıl 29 Ekim'de ulusça, coşkuyla, kıvançla, onurla kutladığımız en büyük milli bayramımızdır.

 Bu yılda Görükle Hazinedaroğlu Özkan Ilkokulu öğretmenleri olarak eğitmenimiz Nurgül AVCI Ile okulumuz bayan öğretmenleri ile 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı için hazırlanmaktayız.

 

Cumhuriyet Bayramımızı birlikte kutlamak için hepinizi Okulumuz 29 Ekim Programımıza bekliyoruz.

Ekm

  4 Ekim Hayvanları Koruma Günü. Aynı tabiatta beraber nefes aldığımız tüm hayvanların yaşama hakkına dikkat çekmek,korumak, daha iyi ortamlarda barınmasını ve beslenmesini sağlamak konularında farkındalık oluşturmak için kutlanan ve etkinlikler yapılan bir gün. Öğlenci grubu öğrencilerimiz de öğretmenleri ile hayvanları koruma gününde okul bahçemizde toprakta yaşayan canlıları Tema gözlem kutuları ile incelediler, yuvalarını keşfettiler, beslenmelerini gözlemlediler. Ayrıca gözlemledikleri canlılara hiç zarar vermeden o minicik elleri ile kutularına aldıkları canlılarını yuvalarına tekrar bıraktılar. Gökyüzünde incelemeler yapılırken göçmen kuşlar dikkatlerini çekti, kuş yuvaları sevinçle keşfedildi, kuşlara yem bırakıldı. Kedilerin, köpeklerin, kuşların , balıkların öğrencilerin en büyük dostu olduğu görüldü. Vahşi hayvanların özellikleri konuşuldu, dünyamızda varlıklarının önemi vurgulandı. Gün sonunda " Öğretmenim ne kadar güzel bir gün geçerdik" sözleri ile çocukların mutlulukları görüldü.

        Çocuklarımızı hayvan sevgisiyle büyütelim ki o sevgi tüm dünyayı güzelleştirsin.

Ekm

  Mini mini birlerimiz ilk seslerini alırken kalıcı öğrenme için öğretmenleri Merve TOKTAŞ tarafından yapılan hecelere açılan pencereler etkinliği yapıldı.

 1-B sınıfımızın Hecelere açılan pencereleri

 

Ekm

Turşu, lezzetiyle sofralarımızın vazgeçilmez yiyeceği; turşuyu oluşturan sebze ve meyveler bağışıklık sistemini kuvvetlendiren birçok vitamin, mineral ve antioksidanları içeriyor. Tek bir çeşit turşudan ziyade farklı sebzelerin turşularını tüketmek vücuda alınan antioksidan çeşitliliğini artırdığından daha fayda sağlıyor.

   Bugün sabahçı  ana sınıfı öğrencilerimiz aile katılımı çalışması etkinliğinde turşu yaptılar.Turşunun yararları hakkında bilgi edindiler.

   Ayrıca Velilerimiz Hafize Aslan ve Gülfide Mersinoğlu da destekleri için teşekkür ederiz.

 

Görükle Hazinedaroğlu Özkan Ilkokulu 

Eyl

   Bugün 1-B sınıfımız ögrencileri el hecesinin kalici olması için öğretmenleri eşliğinde balon tutma çubuklarına steril eldivenleri şişirip bir tarafına küçük  harflerle el , diğer tarafına büyük harflerle EL yazdılar...

Vee artık unutmazlar...

Eyl

 

Çağımızın bilgi çağı olması ve öğrenmede kazanılması gereken bilgi, beceri, tutum ve davranışların gün geçtikçe artması, bireyin etkin öğrenmeyi bilmesini zorunlu hale getirmektedir. 

 

Eğer bireylerin öğrenme stillerinin ne olduğu belirlenirse, bu bireylerin nasıl öğrenebileceği ve onlara yönelik nasıl bir öğretim planlanacağı da daha kolay bir biçimde kestirilebilir. 

 

Öğrenme Stilleri her bir öğrencinin yeni ve zor bilgiyi öğrenmeye hazırlanırken, öğrenirken ve hatırlarken farklı ve kendilerine özgü yollar kullanmasıdır.

 

Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir. Yaşamımızın her anında ve her boyutunda davranışlarımızı etkiler. Yürürken, yatarken, otururken, konuşurken, oynarken, yazarken bizi etkiler ve bu özelliğimize göre bu eylemleri yaparız.

 

Daha yeni yeni sesleri öğrenmeye başlayan mini mini birlerimiz 1-A sınıfımız öğretmenleri Işıl AKDOĞAN  ile öğrencilerimizin tüm ögrenme stillerine hitap ederek  bahçede ilk etkinliklerini gerçekleştirdi bile...

  İlk öğrendikleri sesleri bahçede yapan minilerimiz okulumuzda ilk etkinlik yapmamın heyecanı içindelerdi...

  

Eyl

  Mini mini birlerimizin okullu ilk günleri geride kalmakta an be an.Ilk seslerini almaya başlayan öğrencilerimiz bugün  el ele verdiler.

1-A sınıfımız Oyun hamurlarıyla sınıfta  "el ele" yazdılar.

Eyl

Aylardan Eylül  ve Mevsim Sonbahar ise ve leylekleri de yolcu ettiysek o zaman "L "  sesi en güzel Leylekler ile öğretilir.

   1-D sınıfımız, öğretmenleri Nuriye SEVER eşliğinde " L" Sesi Hissettirme Çalışmalarında Özgün bir çalışma yaptılar. 

   1-D sınıfımızın L sesi öğretimi ile ilgili leylek çalışması

Eyl

  Daha yeni yeni sesleri öğrenmeye başlayan mini mini birlerimiz 1-C sınıfımız öğretmenleri Yavuz Selim BULUT eşliğinde aşçı oldular ve ilk öğrendikleri seslerin veli yardımıyla kurabiyesini yaptılar. Yeni öğrendikleri sesleri hem görsellestirdiler hem de el parmak kaslarını geliştirdiler.

  Minik elleriyle yaptıkları kurabiyeleri fırınımızda pişirip üzerine afiyetle yediler.

Eyl

   Aylardan Eylül  ve Mevsim Sonbahar ise ve leylekleri de yolcu ettiysek o zaman "L "  sesi en güzel Leylekler ile öğretilir.

   1-C sınıfımız, öğretmenleri Yavuz Selim BULUT eşliğinde " L" Sesi Hissettirme Çalışmalarında Özgün bir çalışma yaptılar. 

   1-C sınıfımızın L sesi öğretimi ile ilgili leylek çalışması

Eyl

Birinci sınıfa uyum sürecinde çocuklara biraz zaman vermek ve 'sen artık abi, abla oldun, büyüklerin okuluna gideceksin' gibi söylemlerle yaklaşmamak gerekir. Daha üç ay önce anaokuluna giden çocuklarımızın ilköğretime geçtiler diye bir anda büyümelerini beklemek haksızlık olacaktır.

  Çocuğa okula alışması için zaman vermek, tutum ve davranışlarımızla onlara yardımcı olmak, öğretmenle iş birliği yapmak sürecin iyi bir şekilde ilerlemesini sağlar.

1-D sınıfımız uyum sürecini geçti  ve kendi kanatları ile uçmaya başladı bile...

  

Eyl

Ilk veli toplantımız için Tanışma Kavanazomuz 

 

Bugün 1. Sınıf öğrencilerimiz ile ilk veli toplantımızı gerçekleştirdik. 

Okul Müdürümüz Nizamettin GÖK okulumuzun genel durumu ile ilgili bilgi vermesinin ardından sınıflara geçen okulumuzun Yeni üyeleri olan velilerimize Rehberlik servisi Fatma Mutlu tarafindan bir buz kirma tekniği olan Rehberlik etkinliği uygulandı.

 Hem veliler hemde öğrenciler ile ilgili sorular yer alan Tanışma  Kavanozunun  içinden soruları çeken velilerimiz  soruları cevaplar iken hem tanıştı hemde kaynaştılar. 

 

Eyl

Seninle Tamamlandik

Rehberlik servisi okulumuza bu yil nakli gelen ogrencilerimize minik aidiyet hediyelerini sundu. Sınıfça "Sınıfımız bir yapbozun parçaları ve sen eksik olan parcamizdin aramiza Hosgeldin. Seninle tamamlandik" dediler ve rehberlik servisinden nasil faydalabilecekleri tanıtıldı.

Eyl

Bir şey yap, güzel olsun.

Çok mu zor?

O vakit güzel bir şey söyle...

Dilin mi dönmüyor? 

Güzel bir şey gör veya güzel bir şey yaz.☝️ Beceremez misin? 

Öyleyse güzel bir şeye başla... 

Ama hep güzel şeyler olsun...

Rehberlik Servisinden Fatma MUTLU tarafından hazırlanan 1. Ve 2.sinif öğrencilerimize mektup var!!

 

Kas

   Zorbalığın en aşikar şekli tekrar tekrar vurma, itme, kovalama veya tehdit etmedir. Diğer şekiller isim takma, alay etme, yalan söylemek ve dışlamaktır. Başka bir çocuğun eşyalarını almak veya bunlara zarar vermek de zorbalıktır.

Okul öncesi dönemde en yaygın olarak fiziksel ve sözel zorbalık gözlemlense de dolaylı zorbalıkdavranışlarından oyundan dışlama ve oynatmama en yaygın zorbalık davranışları arasında yer alıyor.

Zorbaların da mağdurların da sorunu mümkün olduğunca öğretmen-okul-ebeveyn işbirliğinde okul ortamında çözmesi en güzel ve en tatlı son! 

Bu nedenle okul psikolojik danismani Esin Özküçük anasinifimizda, veli katilimi etkinligi kapsaminda akran zorbaligi hakkinda grup calismasi yapılmıştır. Çocukların saglikli iletisim becerilerini gelistirmeyi amaclayan calisma keyifli ve amacina yönelik yürütülmüştür.