2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında eTwinning Öğretmen Ekibimizin çalışmaları ile Okulumuz Avrupa'da sayılı Okul arasına girerek eTwinning okul etiketi almaya hak kazanmış ve saygınlığını arttırarak Avrupa'da dahi görünür bir okul olmuştur.
Okulumuz öğrenci ve öğretmenlerinden Fatma MUTLU, Şehnaz OSMANTSA, Vildan KURTULUŞ,Gökben BAKANOĞLU ve Hasine ÖZKAN 2020- 2021 Eğitim-Öğretim yılı boyunca okulumuzda yürütmüş oldukları eTwinning projelerimizin Sertifika töreni şenlik havasında 11 Haziran 2021 Cuma günü Okulumuz bahçesinde gerçekleştirildi.
Okulumuzun Türkiye'de ve Avrupa'da saygın okullar listesine katılmasını sağlayan eTwinner Öğretmenlerimiz Fatma MUTLU, Şehnaz OSMANTSA, , Nuriye SEVER, Vildan KURTULUŞ, Gökben BAKANOĞLU ve Hasine ÖZKAN'a , Görükle Hazinedaroğlu Özkan İlkokulu ailesi olarak teşekkür ederiz.
Okulumuz 3/D Sınıfından bir grup öğrencimizin dahil olduğu, İngilizce Öğretmenimiz Vildan Kurtuluş'un Polonya ile birlikte kuruculuğunu yaptığı, uluslararası eTwinning projesinin öğrencileri dahil oldukları karışık ülke takımları çalışmaları ile eğlenirken öğrenmenin ve takımın bir parçası olarak grup çalışması yapmanın, birlikte ortak ürün çıkarmanın ve başarıya ulaşmanın keyfini çıkardılar.
Proje öğrencilerinin takım çalışmalarından oluşan etkinliklerinin sergilendiği dergiyi keyifle incelemenizi dileriz.
Okulumuz 3/D sınıfından bir grup öğrencimizin İngilizce Öğretmenimiz Vildan Kurtuluş koordineliğinde dahil olduğu Polonya ile birlikte kuruculuğunu yaptığımız projenin öğrenci çalışmaları son bulurken öğretmenler proje değerlendirme webinarında bir araya gelerek hem projeyi ve etkinlikleri değerlendirip hem de ortaya çıkan ortak ürünlerin son halini inceleyerek tamamlanıp paylaşılması ve proje yaygınlaştırma çalışmalarında kullanılması konusunda fikir birliğine vardılar.
Projede yaptıkları çalışmalardan, süreç içerisindeki işbirliği ve takım çalışması ile birlikte edinilen arkadaşlık için teşekkürlerini sunan proje ortakları yeni projelerde tekrar görüşmek dileğiyle toplantıda birbirlerine veda ettiler.
Kuruculuğunu okulumuz ve Polonya'nın birlikte yaptığı yılın mevsimleri ve hava durumu ile ilgili proje Polonya, İspanya ve Türkiye'de hava durumu kalıplarını incelerken öğrencilerin hem sosyal hem de dil becerilerini geliştirmelerini ve öğrencilerin ortak okullardan öğrencilerle arkadaşlık kurma becerilerini geliştirmeyi hedeflemişti.
Bu hedeflere ulaşabilmek için dönem süresince bir çok çalışma gerçekleştiren öğretmen ve öğrenciler projenin sonunda konu ile ilgili kelimelerden oluşan Türkçe , Lehçe, İspanyolca ve Katalanca dillerinden oluşan, çok dilli, seslendirmeli (multilingual dictionary) oluşturdular.
Sözlüğe aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
Görükle Hazinedaroğlu Özkan ve Görükle Akşemsettin İlkokulu İngilizce Öğretmenlerinin kuruculuğunu yaptığı İspanya, Romanya, Ürdün ve Türkiye ortaklı uluslar arası projenin çalışmaları sonlanırken öğretmenler proje değerlendirme toplantısı yapmak için bir araya geldiler.
Toplantıda projenin başladığı günden bugüne yaptıkları çalışmalar ve deyimleri hakkında düşüncelerini belirterek yapacakları kalite etiketi başvurusu hakkında görüşen öğretmenler online değerlendirme anketi yaparak ve projeyle ilgili sorulardan oluşan kahoot oyununu oynayarak eğlenceli anlar yaşadılar. Ve öğrencilerin web2 araçlarından kahoot oyununu niye bu kadar sevdiğini oyun oynayarak deneyimlemiş oldular. Yeni projelerde tekrar bir araya gelebilmek temennesiyle toplantılarını sonlandırdılar.
Okulumuz öğrenci ve öğretmenlerimizin 2020- 2021 Eğitim-Öğretimyılı boyunca okulumuzda yürütmüş oldukları eTwinning projelerimizin Sertifika töreni 11 Haziran 2021 Cuma günü Saat 10.00'da Okulumuz bahçesinde gerçekleştirilecektir.
Proje yürüten tüm öğrencilerimiz ve öğrenci velilerimiz törenimize davetlidir.
Tarih: 11.06.2021 Cuma
Saat: 10.00
Yer: Görükle Hazinedaroğlu Özkan İlkokulu Bahçesi
Kuruculuğunu Okulumuz Rehber Öğretmeni Fatma MUTLU'nun yaptığı Bugünü Yaşama Arzusu eTwinning Projesi kapsamında,öğrencilerin geçmiş ve gelecek yaşantılarındaki endişe ve kuruntularını önlemek ve 'an'da kalmaları ve korkularını yenmelerini ve korkularının üstüne gitmelerini sağlamayı amaçlanan projede Okul Rehber öğretmenlerimiz Fatma MUTLU ,Gökben BAKANOĞLU ve Yavuz SELİM BULUT, 3-C, 1-D ve 2-C sınıfı ile çalışmaları yıl boyunca yürütüldü.
Öğretmenimiz Yavuz Selim BULUTnun 2-C sınıfı ile yıl boyunca yaptığı çalışmaların sergilendiği web 2.0 aracı emazede hazırlanan e sergimiz sizlerle
Let's Find Hope in Spring eTwinning Projesi Türkiye , Romanya, İspanya ve Ürdün'den 14 ortağın bir araya geldiği , kuruculuğunu Görükle Akşemsettin ve Görükle Hazinedaroğlu Özkan İlkokulu İngilizce Öğretmenlerinin yaptığı proje bir takım eğlenceli bahar etkinlikleri ile birlikte Dünya Su Günü, Dünya Günü, Dünya Kültürel Çeşitlilik Günü, Dünya Oyun Günü'nü kutlayarak öğrencilerde farkındalık oluşturmaya çalıştılar.
"Biz, bu hikayeyi ve projemizi yazarken, güzel ve yaşlı dünyamız bir yıldan fazla bir süredir salgın bir hastalıkla mücadele etmekteydi. Biz de yüreğindeki UMUDU hiç kaybetmeyen 14 öğretmen ve harika öğrencileri ile hayal gücümüzün peşinden gittik. Birlikte öğrendik, birlikte eğlendik ve en önemlisi birlikte hayal ettik.
Bazen şartlar çok zor olabiliyor ama biliyoruz ki UMUT hep orada ve bizim ona sahip çıkmamızı bekliyor. Senin de içindeki çocuğu, hayallerini ve en önemlisi umudunu hiç kaybetmemen dileği ile...
Haydi Baharda Umudu Bulmaya" diyerek yola çıktıkları 4 farklı ülke ve 14 farklı okul öğrencilerinin birlikte yazdıkları hikaye kitabı sizlerle.
Keyifli okumalar...
Kuruculuğunu Okulumuz Rehber Öğretmeni Fatma MUTLU'nun yaptığı Bugünü Yaşama Arzusu eTwinning Projesi kapsamında,öğrencilerin geçmiş ve gelecek yaşantılarındaki endişe ve kuruntularını önlemek ve 'an'da kalmaları ve korkularını yenmelerini ve korkularının üstüne gitmelerini sağlamayı amaçlanan projede Okul Rehber öğretmenlerimiz Fatma MUTLU ,Gökben BAKANOĞLU ve Yavuz SELİM BULUT, 3-C, 1-D ve 2-C sınıfı ile çalışmaları yıl boyunca yürütüldü.
Okulumuz öğretmeni Yavuz Selim BULUT tarafından hazırlanan Karışık Okul takımları e- Dergimiz sizlerle
Görükle Hazinedaroğlu Özkan ve Görükle Akşemsettin İlkokulu İngilizce Öğretmenlerinin kuruculuğunu yaptığı İspanya, Romanya, Ürdün ve Türkiye ortaklı uluslararası projenin öğretmen ve öğrencileri 28 Mayıs Dünya Oyun Gününü kutladılar.
Çocukların istedikleri gibi oyun oynamalarını amaçlayan 28 Mayıs Dünya Oyun Oynama Günü ilk defa Uluslararası Oyuncak Kütüphanesi Birliği (ITLA) ve bu günün fikir annesi olan Dr. Freda Kim tarafından oluşturulan bir farkındalık günüdür.
Çocukların gelişiminde oyunun önemine dikkat çekmek isteyen proje öğretmenleri farklı kültürler, farklı oyunlar ama aynı eğlence diyerek etkinliklerini ve kendi ülkelerine ait ulusal çocuk oyunlarını anlattıkları ortak çalışma ürünü olan bir gazete hazırlayarak bir farkındalık çalışması gerçekleştirmiş oldular.
Gelin gazetemizi birlikte inceleyelim.
Kuruculuğunu Okulumuz Rehber Öğretmeni Fatma MUTLU'nun yaptığı Bugünü Yaşama Arzusu eTwinning Projesi kapsamında,öğrencilerin geçmiş ve gelecek yaşantılarındaki endişe ve kuruntularını önlemek ve 'an'da kalmaları ve korkularını yenmelerini ve korkularının üstüne gitmelerini sağlamayı amaçlanan projede Okul Rehber öğretmenlerimiz Fatma MUTLU ,Gökben BAKANOĞLU ve Yavuz SELİM BULUT, 3-C, 1-D ve 2-C sınıfı ile çalışmaları yıl boyunca yürütüldü.
Okul Rehber öğretmenimiz Fatma MUTLU'nun 3-C sınıfı ile yıl boyunca yaptığı çalışmaların sergilendiği web 2.0 aracı emazede hazırlanan e sergimiz sizlerle.
Çocukların duygularını tanımaları, onları kabul etmeleri ve belli durumlar karşısında uygun tepkiler geliştirip pozitif duygular yansıtabilmeleri adına Okulumuz Rehber Öğretmeni Fatma MUTLU Pandemide Duygularım ve Ben "Me and my feelings in pandemic" etwinning projesini 3-C sınıfı öğrencilerimiz ile uygulandı..
Okul rehber öğretmenimiz Fatma MUTLU tarafından hazırlanan 3-C sınıfımız ve öğrencilerimizin diğer proje ortakları öğrenciler ile gerçekleştirdikleri etkinliklerin gösterime sunulduğu dijital sergimiz sizlerle
Okulumuz 3/D sınıfından bir grup öğrencimizin İngilizce Öğretmenimiz Vildan Kurtuluş koordineliğinde dahil olduğu Polonya ile birlikte kuruculuğunu yaptığımız projenin çalışmaları Mevsimler ve Kıyafet Defilesi etkinliği ile son buldu.
2. Dönem itibariyle başlayan , hava durumu ve mevsimler konusunda çeşitli etkinliklerle devam eden projede öğrenciler proje finalini karışık ülke takımlarına göre oluşturulan çalışmayla gerçekleştirdiler. Kıyafet defilesiyle birlikte hem havanın nasıl olduğunu, mevsimin ve ayın ne olduğu belirtirken aynı zamanda giydikleri kıyafetleri de anlatan öğrenciler öğrendikleri kelimeleri ve yapıları kullanarak İngilizce konuşma becerilerinin de gelişmekte olduğunu görmüş oldular.
Yoğun bir tempo ile hem eğlenen hem öğrenen My Stem Project eTwinning projelerini gerçekleştiren Anasınıfı B şubesi öğrencilerimizin diğer proje ortakları öğrenciler ile gerçekleştirdikleri etkinliklerin gösterime sunulduğu dijital sergimiz sizlerle
Okulumuz 4/B sınıfından bir grup öğrencimizin İngilizce Öğretmenimiz Vildan Kurtuluş koordineliğinde dahil oldukları eTwinning Projesinin çalışmaları son bulurken, öğrencilerimizin proje süresince yaptıkları çalışmaları ve projeye olan katkılarını sunabilmek için sanal bir sergi çalışması yaptılar.
Proje çalışmalarının özeti şeklindeki sergiyi aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.
Görükle Hazinedaroğlu Özkan İlkokulu ve Görükle Akşemsettin İlkokulu İngilizce Öğretmnlerinin kuruculuğunu yaptığı Türkiye, İspanya, Romanya ve Ürdün ortaklı uluslararası projenin öğretmen ve öğrencileri 21 Mayıs Dünya Kültürel Çeşitlilik Gününü kutladılar.
Tüm farklılıklarımıza rağmen birbirimize saygı ve sevgi duymanın önemine dikkat çeken proje öğretmenleri, öğrencileriyle yaptıkları çalışmalarda dünya üzerindeki farklı ülkelerdeki selamlaşmalar, insanların yaşadıkları evler, ülkelerin bayrakları, oyunları, kıyafetleri, para birimleri, geleneksel yiyecekleri, ulusal sporları konusunda öğrencilerde farkındalık oluşturmaya çalıştılar. Ve kültürel çeşitlilik ve farklılık konusunu ele alan kısa animasyonlar ve filmler izleyerek onların ana fikirleri vermek istedikleri mesaj konusunda öğencileriyle sohbet ettiler.
Çalışlmalarını sergiledikleri Dünya Kültürel Çeşitlilik Günü isimli ortak çalışma ürünü bir e-dergi hazırladılar. Dergiye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
Kuruculuğunu Okulumuz Rehber Öğretmeni Fatma MUTLU'nun yaptığı Bugünü Yaşama Arzusu eTwinning Projesi çalışmaları okulumuzda başladı. Proje kapsamında,öğrencilerin geçmiş ve gelecek yaşantılarındaki endişe ve kuruntularını önlemek ve 'an'da kalmaları ve korkularını yenmelerini ve korkularının üstüne gitmelerini sağlamayı amaçlanan projede Okul Rehber öğretmenlerimiz Fatma MUTLU ,Gökben BAKANOĞLU ve Yavuz SELİM BULUT, 3-C, 1-D ve 2-C sınıfı ile çalışmaları yıl boyunca yürütüldü.
Ve proje ortaklarımızın kapanış webinarı sizlerle...
Okulumuz Anasınıfı B Şubesi öğrencileri öğretmenleri Şehnaz OSMANTSA ile yürüttükleri eTwinning Projeleri Bize Bir Masal Yazın Çocuklar İçinde Sevginiz Olsun ile belirlenen konular üzerinde hayal güçlerini kullanarak kendi masallarını oluşturdular, Arnavutluk ve Anadolu Masallarını canlandırarak masallara hayat verdiler. Proje kapsamında öğrencilerimiz Web 2.0 araçları kullandılar, ortakları ile işbirliği içinde çalıştılar. Karikatürist ile söyleşiye katılarak kendi karikatürlerini çizdiler. Daha bunun gibi birçok kazanım elde eden öğrencilerimizi canı gönülden kutluyoruz. Daha nice projelerde nice başarılarını görmek dileğiyle...
Duygu ve düşüncelerini daha iyi anlayarak fark edebilmek, dikkatini odaklamayı öğrenebilmek , yaşamın içinde doğal güzellikleri farkedebilmek, zorlanılan durumlarda daha dayanıklı hissedebilmek ya da daha sabırlı olabilmek kısacası şimdiki anda herşeyi olduğu gibi kabul ederek kalabilme becerisi kazandırmayı hedeflediğimiz Bugünü Yaşama Arzusu eTwinning projesi Okulumuzda sona yaklaşmakta.
2-C sınıfı öğrencilerimiz ile Pozitif ve şiddetsiz iletişim hakkında harika bir hikaye olan OLDUĞUN GİBİSİN Farkındalık kitabını öğretmenleri Yavuz Selim BULUT okuyarak Küçüklerin birbirini anlamasına ve çatışmalarını şiddetsiz iletişim aracılığıyla çözmelerine yardımcı olmayı hedeflediler. Öğrencilerimiz ile Sevgi bombardımanı rehberlik etkinliği ile veda gerçekleştirildi.
Duygu ve düşüncelerini daha iyi anlayarak fark edebilmek, dikkatini odaklamayı öğrenebilmek , yaşamın içinde doğal güzellikleri farkedebilmek, zorlanılan durumlarda daha dayanıklı hissedebilmek ya da daha sabırlı olabilmek kısacası şimdiki anda herşeyi olduğu gibi kabul ederek kalabilme becerisi kazandırmayı hedeflediğimiz Bugünü Yaşama Arzusu eTwinning projesi Okulumuzda sona yaklaşmakta.
1-D sınıfı öğrencilerimiz ile Pozitif ve şiddetsiz iletişim hakkında harika bir hikaye olan OLDUĞUN GİBİSİN Farkındalık kitabını Okul Rehber öğretmenimiz ;Gökben BAKANOĞLU okuyarak Küçüklerin birbirini anlamasına ve çatışmalarını şiddetsiz iletişim aracılığıyla çözmelerine yardımcı olmayı hedefledik. Öğrencilerimiz ile Sevgi bombardımanı rehberlik etkinliği ile veda gerçekleştirdik.
Duygu ve düşüncelerini daha iyi anlayarak fark edebilmek, dikkatini odaklamayı öğrenebilmek , yaşamın içinde doğal güzellikleri farkedebilmek, zorlanılan durumlarda daha dayanıklı hissedebilmek ya da daha sabırlı olabilmek kısacası şimdiki anda herşeyi olduğu gibi kabul ederek kalabilme becerisi kazandırmayı hedeflediğimiz Bugünü Yaşama Arzusu eTwinning projesi Okulumuzda sona yaklaşmakta.
Proje kapsamında Her ay öğrencilerimize bir web 2. aracını deneyimletmeye çalışırken bu ay Educandy oyunu seçtik.Öğrencilerimiz Projemizin kelimelerinden oluşan Kelime oyununu deneyimlediler.
Duygu ve düşüncelerini daha iyi anlayarak fark edebilmek, dikkatini odaklamayı öğrenebilmek , yaşamın içinde doğal güzellikleri farkedebilmek, zorlanılan durumlarda daha dayanıklı hissedebilmek ya da daha sabırlı olabilmek kısacası şimdiki anda herşeyi olduğu gibi kabul ederek kalabilme becerisi kazandırmayı hedeflediğimiz Bugünü Yaşama Arzusu eTwinning projesi Okulumuzda sona yaklaşmakta.
3-C sınıfı öğrencilerimiz ile Pozitif ve şiddetsiz iletişim hakkında harika bir hikaye olan OLDUĞUN GİBİSİN Farkındalık kitabını Okul Rehber öğretmenimiz Fatma Mutlu okuyarak Küçüklerin birbirini anlamasına ve çatışmalarını şiddetsiz iletişim aracılığıyla çözmelerine yardımcı olmayı hedefledik. Öğrencilerimiz ile Sevgi bombardımanı rehberlik etkinliği ile veda gerçekleştirdik.
Görükle Akşemsettin İlkokulu ile birlikte Görükle Hazinedaroğlu Özkan İlkokulu'nun kuruculuğunu yaptığı İspanya, İspanya'ya bağlı Katalonya Özerk Bölge, Romanya ve Ürdün'den ortakların bulunduğu çok uluslu projenin hedeflerinden biri de öğrencilerin kültürel çeşitliliğin ve öneminin farkında olabilmelerini sağlamaktı.
Kültürel çeşitlikik bir zenginliktir. Farklı kültürden insanların birbiriyle iletişim içinde olması önyargılardan kurtulmaları ve daha farklı düşünceleri ve davranışları görebilmeleri anlamına gelir ki buda o grup, kurum veya ülkeyi geliştiren bir özellik olarak varolur.
Bir çok eğlenceli bahar aktiviteleri ile birlikte baharda kutlanan çeşitli festival ve günlerin de ele alındığı projede öğrencilerimiz kültürümüzün bir parçası olan Bahar Bayramı Hıdırellezi pandemi sürecindenki kısıtlamalara rağmen ellerinden gelen en güzel şekliyle tanıtmaya çalıştılar.
Gelin öğrencilerimizi hep birlikte izleyelim.
Öğrencilerimize anda kalmayı, dünün pişmanlıkları yada gelecek korkularından arınmayı hedeflediğimiz Bugünü Yasama arzusu eTwinning projemizde
Okulumuzdan üç öğretmenimizin katılımı ile devam ederken ortakları ile 9 mayis eTwinning günü kapsamında webinarda biraraya geldiler ve eTwinning gününü kutladılar.
e-Twinning, Avrupa Birliğine bağlı ya da üye ülkelerden 2 veya daha fazla okulun belirledikleri bir konu üzerinde beraber proje geliştirmesini ve yürütmesini sağlayan işbirlikçi bir çalışma platformudur.
9 Mayıs eTwinning günü etkinlikleri kapsamında bizler de My Stem Project ekibi olarak 15 öğretmenden oluşan ekibimizle öğrencilerimizin oluşturdukları harfleri bir araya getirdik ve işbirlikçi bir ürün ortaya çıkararak eTwinning günü etkinliği gerçekleştirdik.
Bu yolda emek sarf eden tüm öğretmenlerimizin gününü kutluyoruz.
Okulumuz İngilizce Öğretmeni Vildan Kurtuluş'un kurucu ortak olduğu, Türkiye, Romanya, İspanya ve Ürdün'den ortakların bulunduğu projede öğrenciler projenin maskotu ve ana karakteri olan Hope'un hikayesini yazıyor.
On üç ortak okulun öğrencilerinin birlikte oluşturduğu hikaye yazma çalışmaları yaklaşık bir ay önce başladı ve şimdiye kadar oluşturulan bölümü devam ettirme sırası Görükle Hazinedaroğlu Özkan İlkokulu 3/D Sınıfı öğrencilerine geldi.
Canlı derste bir araya gelen öğrencilerimiz önce hikayenin yazılan bölümlerini hep birlikte okudular, sonra hikayeyi nasıl devam ettirebileceklerini hayal ettiler ve sonrada hayallerini dile getirdiler. Söyledikleri cümleleri hep birlikte not edip hikayelerini oluşturdular. Son olarak da kendi oluşturdukları bölümü, hayallerindeki haliyle çizime dönüştürdüler.
Hikayenin nasıl biteceğini sabırsızlıkla bekliyorlar. Gelin 3/D Sınıfının çalışmalarını birlikte izleyelim.
Problem durumunu fark etme, probleme çözüm yolları üretme, çözüm yollarını çizerek gösterme, seçim yapma, seçimlerini hayata geçirme ve deneyimle aşamaları ile Anasınıfı B Şubesi öğrencilerimiz öğretmenleri Şehnaz OSMANTSA ile My Stem Project eTwinning çalışmalarını eğlenerek, öğrenerek gerçekleştiriyorlar. Proje Nisan ayı birinci etkinliği olan Uzun Kule etkinliğini öğrencilerimiz tam kapanma öncesinde başarı ile tamamladılar. Proje ekipleri tarafından da takdir gören kulelerimiz bizler için etkinlik sınırlılıkları aşmadan neler yapabileceğimizi de gösterdi aynı zamanda. Proje çalışmaları mutlulukla devam etmekte
BEN YAZDIM AİLEM OKUYOR SINIFIM DİNLİYOR ETWİNNİG PROJESİ kapsamında Bugün 24 saat ve her saniyesi çok kıymetli felsefesi ile hazırlanmış olan EĞITIM TAKVIMI ile yıl boyunca öğrencilerimiz Okul Rehber öğretmenimiz Fatma MUTLU koordineliginde çalışmalar gerçekleştirildiler.
Projenin sonuna gelmiş bulunmakta olduğumuz bu günlerde Proje ortaklarının hazırlamış olduğu öğretmen katılım belgeleri
May
Masal, genellikle halktan kişilerin oluşturduğu, ağızdan ağıza, kuşaktan kuşağa sürüp gelen, çoğunlukla olağanüstü durum ve olayları yine olağanüstü kahramanlara bağlayarak anlatan halk hikâyeleridir.
Hepimiz büyüklerimizden sözlü edebiyatın en önemli parçası olan kültürümüz temelindeki Anadolu Masallarından dinlemişizdir. Okulumuz Anasınıfı B şubesi öğrencileri öğretmenleri Şehnaz OSMANTSA liderliğinde gerçekleştirdikleri eTwinning projeleri " Bize Bir Masal Yazın Çocuklar İçinde Sevginiz Olsun" projeleri kapsamında Anadolu Masallarından örnekleri canlandırarak masallarımıza hayat verdiler.
Haydi gelin büyüklerimizden dinlediğimiz masalları bir de küçüklerimizden izleyelim
Yaşanan salgın hastalıkla beraber hayatımızda bir çok değişiklik oldu. Örneğin evde daha çok zaman geçirmek durumunda kaldık; eğitim faaliyetlerimizi uzaktan yürüttük; kendimizi tanıma fırsatı bulduk. Yine bu süreçte duygularımız ve tepkilerimizde anormal değişiklikler olmaya başladı. Özellikle anne baba ve çocuk arasındaki ilişkilerde dalgalanmalar yaşandı.Duygusal durumumuzdaki değişiklikler "psikolojik sağlamlığımız"ı da yakından etkiledi.
Bu kapsamda Çocukların duygularını tanımaları, onları kabul etmeleri ve belli durumlar karşısında uygun tepkiler geliştirip pozitif duygular yansıtabilmeleri adına Okulumuz Rehber Öğretmeni Fatma MUTLU Pandemide Duygularım ve Ben "Me and my feelings in pandemic" etwinning projesini 3-C sınıfı öğrencilerimiz ile uygulamaktadır. Projemiz Basında ...
Let's Find Hope in Spring eTwinning Projesinin kurucu ortağı olan İngilizce Öğretmenimiz Vildan Kurtuluş'un rehberliğinde okulumuz 3/D Sınıfından bir grup öğrencimizin dahil olduğu projenin çalışmaları devam ediyor. Doğanın uyanışı ile birlikte büyüleyici baharın güzelliklerini yaşamayı, bir çok eğlenceli bahar etkinliğini keşfetmeyi ve uygulamayı hedefleyen projede, öğrenciler karışık ülke takımlarına dahil olarak kelebeğin yaşam döngüsünü anlatabilmeyi hedefliyor.
Kelebekler ile ilgili ilginç gerçeklerle başlayan ve yumurta, tırtıl, pupa ve kelebek halinin anlatılacağı , 4 takım halinde sunulacak olan kelebeğin yaşam döngüsü çalışmasında 3/D Sınıfı öğrencileri 1. takımda yer alarak çeşitli araştırmalar yaptı, bunları sınıfta arkadaşlarına sundu ve kelebeklerle ilgili okulda ve evde videolar izlediler. Sonrada öğrendikleri bilgileri tüm proje ortaklarına iletebilmek için öğrendikleri bilgileri sundular.
Gelin hep birlikte öğrencilerimizin çalışmalarını, sonra sunumlarını ve son olarak da 1. takımın ortak videosunu izleyelim.
1-D sınıfı öğrencileri LET'S FIND 'HOPE' IN SPRING...(HAYDİ BAHARDA UMUDU BULMAYA) e Twinning projesi kapsamında fasulye tohumlarını çimlendirdi. Çimlenme aşamalarını gözlemledi. Tohumun suya, uygun sıcaklığa ve havaya ihtiyacı olduğunu fark etti. Yeşermeyen tohumları yeniledi ve sebeplerini sorguladı. Son olarak da çimlenen fideleri toprakla buluşturdular ve gözlemeye devam ediyorlar.
My Stem Project ile okulumuz Anasınıfı B şubesi öğrencilerimiz öğretmenleri Şehnaz OSMANTSA liderliğinde mart ayı ikinci etkinliklerinde oluşturdukları krokileri ile küp şekerlerini depreme dayanıklı evler olarak tasarlamayı başardılar. Öncelikle depreme dayanıklı bir evin nasıl olabileceğini düşünen öğrencilerimiz kendilerine belirtilen sınırlılıklar içerisinde farklı tasarımlar deneyimlendiler. 18 küp şeker, 3 aynı yapıda eve dönüşerek nasıl depreme dayanıklı olabileceğini takım arkadaşları ile oluşturup test ederek sonuca vardılar. İki grubun da oluşturduğu başarılı tasarımlarla öğrencilerimizin işbirliği içinde hayal güçlerini kullandıkları, sınırlılıklarla kuralları uygulayabildikleri, hesap yaparak farklı tasarımlar çıkarabildikleri görüldü. STEM projemizle farklı bakış açıları oluşturmaya devam ediyoruz.
Kuruculuğunu Okulumuz Rehber Öğretmeni Fatma MUTLU'nun yaptığı Bugünü Yaşama Arzusu eTwinning Projesi çalışmaları okulumuzda başladı. Proje kapsamında,öğrencilerin geçmiş ve gelecek yaşantılarındaki endişe ve kuruntularını önlemek ve 'an'da kalmaları ve korkularını yenmelerini ve korkularının üstüne gitmelerini sağlamayı amaçlanan projede Okul Rehber öğretmenlerimiz Fatma MUTLU ,Gökben BAKANOĞLU ve Yavuz SELİM BULUT, 3-C, 1-D ve 2-C sınıfı ile çalışmaları yıl boyunca yürütmeyi planlamaktadirlar.
Proje kapsamında nisan ayi yapılacak olan çalışmaların planlandığı öğretmen webinarimiz gerçekleştirildi.
Okulumuz 3/D Sınıfı öğrencilerimiz ile yürütülen Haydi Baharda Umudu Bulmaya adlı eTwinning Projesi okulumuzda devam ediyor.
Baharın gelmesi ve doğanın uyanışı ilgili birçok etkinliği konu alan projede İspanya'dan 3, Romanya'dan 1, Ürdün'den de 1 olmak üzere toplamda 13 ortak okul ve öğrencileri aktif olarak işbirlikçi çalışmalar yürütmektedir. 7-11 yaş arasındaki öğrencilerin dahil oldukları bu projeyi daha yakından tanımaları, katılımcı ülkelerin bayraklarını ve isimlerini öğrenmeleri, Projenin logosunu ve maskotunu tanımaları, ve internet güvenliği konularını eğlenerek öğrenmeleri amaçlı online oynanan bir takım oyunlar proje öğretmenleri tarafından hazırlanarak öğrencilerin eğlenerek öğrenmesi hedeflenmiştir.
İngilizce Öğretmenimiz Vildan Kurtuluş koordineliğinde projeye dahil olan 3/D Sınıfı öğrencilerimiz okulda teneffüslerini bu oyunları oynarak değerlendirdiler.