T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / NİLÜFER - Görükle Hazinedaroğlu Özkan İlkokulu

Etiket Sonuçları: Dostu

Haz

Okulumuz 1-B sınıfı öğrenci ve öğretmenleri tarafından tohum topu etkinliği yapıldı. Öğrenciler, biriktirdikleri tohumları öncedan hamur haline getirdikleri kağıtların içine koyarak top şeklini verdiler. Top haline getirilen tohumlar kurutuldu. Tohum topları, doğaya atılarak yağmur yardımıyla büyümelerine olanak sağlanmış oldu. Öğrencilerimiz, bu etkinlik sayesinde çevreye karşı daha duyarlı hale geldiler.

Ara

  Okulumuzda üç yıldır "Çocukluk sevgi, yaşlılık hürmet makamıdır." fikrinden hareketle, dede/nine ve torun arasındaki ilişkinin okul temelli uygulamalarla güçlenmesini sağlayarak en genel mânâda çocuk/genç kuşak ile yaşlı kuşak arasındaki ilişkiye süre, sıklık, derinlik açısından kalite katmak amaçlı Çınarlar Çiçeklerle Buluşuyor Projesi 1. sınıflarımız ile yürütülmektedir.

 1-A sınıfımızın Çınarlar Çiçeklerle Buluşuyor projesi kapsamında geçen haftalarda yaptıkları Sınıf Turşumuz oldu..

 Sınıf öğretmenimiz Işıl AKDOĞAN, öğrencilerimizle birlikte ara öğünü birbirinden lezzetli yiyecekleri yiyerek  Türk sanat müziği eşliğinde  Sınıf Turşusunun tadına baktılar. 

  Çınarlarımızın ellerine sağlık...

Ara

Yavru Tema Eğitim Programı kapsamında 3-B sınıfı öğrencileri yaşamdaki çeşitliliği ve ilişkileri fark etmek amacıyla okulumuzum yakınındaki parka giderek " Bahçede Çeşitlilik " etkinliğini gerçekleştirdiler. 

  Yakın çevresinde bulunan hayvanları, bitkileri, canlı ve cansız varlıkları gözlemleyerek gözlem defterine not ettiler.

  Bu etkinligi bir sonraki mevsimde de tekrarlayıp,farklı mevsimlerde hayvanların ve bitkilerin sayısındaki değişimi gözlemlemeye karar verdiler.

Ara

 1-C sınıfımızın Çınarlar Çiçeklerle Buluşuyor projesi kapsamında geçen haftalarda yaptıkları Sınıf Turşumuz oldu..

 Sınıf öğretmenimiz Yavuz Selim BULUT, etkinliği Tutum , Yatırım ve Türk Mallari Haftasi ile birleştirerek şahane bir etkinlik gerçekleştirdi. Yerli Malı kullanımının önemi ve israftan kaçınma konularında bilgilendirilen öğrencilerimiz birbirinden lezzetli yiyecekleri yiyerek eğlendiler ve Sınıf Turşusunun tadına baktılar. 

  Çınarlarımızın ellerine sağlık...

Ara

Üç yıldır okulumuz Rehber öğretmeni Fatma Mutlu koordineliginde Serbest Etkinlikler Derslerini daha verimli hale getirmek, Öğrencilerde küçük yaşlardan itibaren unutulmaya yüz tutmuş geleneksel kültürümüzü yeniden canlandırmak, kuşaklar arasındaki kopukluğu gidermek, geçmişten aldığı manevi güçle geleceğe daha güvenle bakmalarını sağlamak, öğrencileri teknoloji bağımlılığından kurtarmak amacıyla yapılan ´Çınarlar Çiçeklerle Buluşuyor´ projesi Okulumuz 1.Sınıf öğretmen öğrenci ve dede nineleri ile beraber büyük bir istek ve katılımla uygulanmaktadır. 

 

 Okulumuzda yürüttüğümüz Çınarlar Çiçeklerle Buluşuyor projesi kapsamında da bugün 1-A sınıfı Çınarlarımız ile kış hazırlığının da önemli bir parçası olan Türk sofrasının geleneksel tatlarından biri olan turşu yaptık.

    Öğrencilerimiz meraklı bakışları ve soruları eşliğinde turşularını kuran Sevgili velilerimiz, lezzetli olduğu kadar sağlıklı olan Turşu yapımında kullanılan malzemeleri öğrencilere tanıttılar. Öğrencilerimiz de kendi yaptıkları resimlerle turşumuzun dışını süslediler. Şimdiden Çiçeklerimiz Sebzelerin turşuya dönüşmesini, yiyecekleri günü merakla bekliyorlar.

 Turşu yapımında destek olan Velilerimiz; Dudu ZEYBEK, Hanife SEZER, Sevginar ÖZGÜR , Seher TUNÇEZER'e Görükle Hazinedaroğlu Özkan İlkokulu olarak Teşekkür ederiz.

Ekm

  Beslenme Dostu Okul projesi, öğrencilerimizi sağlıklı beslenme ve hareketli yaşama özendirmek, sağlıklı yaşam konusunda bilinçlendirmek, obeziteden korumak için yürütülen bir projedir. Okullarda sağlıklı beslenme ve hareketli yaşam konularında duyarlılığın arttırılması hedefiyle ülke genelinde yürütülen "Beslenme Dostu Okul" projesi kapsamında okulumuzda bu yılda faaliyetlerimize devam ediyoruz.  

Okulumuzda da yürütmeye başlattığımız  bu proje doğrultusunda 1-D  sınıfımız sınıf eşliğinde birlikte kahvaltı ettiler.

Ekm

Disleksi Dostu Okul Olduk

Eğitimcilerin eğitimini önceleyen ve öneren bir okul olarak bugün öğrencilerimizle derslerimizi tamamladıktan sonra okulumuzda Eğitim Gönüllüsü Özel Eğitim Sınıf Öğretmeni Melikşah TERDEK tarafından disleksi semineri gerçekleştirildi.

 

Eğitimi veren ve eğitime katılan tüm öğretmen arkadaşlarımız gönüllü olarak bu eğitime katıldılar. İdteğe bağlı yapılan eğitimimiz oldukça verimli geçti. Öğretmenlerimizde büyük bir farkındalık oluşturan seminerde anlatılan konular yaşanmış örneklerle katılımcılar tarafından büyük bir ilgi gördü.

     Disleksi Bursa Gönüllüsü Melikşah öğretmenimize değerli katkıları için şükranlarımızı sunuyoruz.

Hazinedaroğlu Özkan Ailesi

Ekm

Disleksi Dostu Okul Olduk

Eğitimcilerin eğitimini önceleyen ve öneren bir okul olarak bugün öğrencilerimizle derslerimizi tamamladıktan sonra okulumuzda Eğitim Gönüllüsü Özel Eğitim Sınıf Öğretmeni Melikşah TERDEK tarafından disleksi semineri gerçekleştirildi.

 

Eğitimi veren ve eğitime katılan tüm öğretmen arkadaşlarımız gönüllü olarak bu eğitime katıldılar. İdteğe bağlı yapılan eğitimimiz oldukça verimli geçti. Öğretmenlerimizde büyük bir farkındalık oluşturan seminerde anlatılan konular yaşanmış örneklerle katılımcılar tarafından büyük bir ilgi gördü.

     Disleksi Bursa Gönüllüsü Melikşah öğretmenimize değerli katkıları için şükranlarımızı sunuyoruz.

Hazinedaroğlu Özkan Ailesi

 

D İ S L E K S İ

 

Disleksi, öğrenme şartlarının uygun olmamasına, zeka geriliğine, nörolojik hastalıklara bağlı olmadan, yaşıtlarıyla eşit düzeyde normal ve yeterli bir eğitime, normal bir zeka düzeyine, uygun sosyal desteğe rağmen, okuma becerisinin kazanılmasında ortaya çıkan öğrenme güçlüğüdür.

Anne-babalar ve öğretmenler, genelde ´´bu çocuk zeki ama öğrenemiyor´´, ´´harfleri tek tek öğrendi ama yazamıyor´´, ´´özellikle d,b,p harflerini,3,9,6 rakamlarını ters yazıyor´´, ´´sağını-solunu bilmiyor´´, ´´dün,bugün,yarın kavramlarını karıştırıyor´´, ´´haftanın günlerini,mevsimleri sıralayamıyor´´,´´13 ü 31 olarak yazıyor´´, ´´üst,alt kavramını anlayamıyor´´, ´´aslında çalışıyor ama sonra sanki hiç görmemiş gibi davranıyor´´ gibi şikayetlerde bulunurlar. İşte bu tip çocuklarda Disleksi dediğimiz bir öğrenme bozukluğu olabilir.Aynı zamanda, bu çocuklarda,sık sık eşyalarını unutma,eşyalarını kaybetme,ödevlerini unutma,yemek öğünlerini karıştırma,zaman-mekan kavramları gibi alanlarda  sorunlarda izlenebilir.

 

Disleksinin birçok nedeni olabilir,genelde gebelik döneminde geçirilen hastalıklar,yetersiz beslenme,ilaç kullanımı,doğum esnasında zor doğum,erken doğum,düşük doğum ağırlığı,doğumdan sonra uzamış sarılık,sık enfeksiyon geçirme,kafa travmaları,ailede psikiyatrik bozukluk öyküleri gibi nedenler bu durumun oluşumundan sorumlu tutulsa da tek bir nedeni yoktur. Bu yukarda sayılan nedenlere maruz kalan her çocukta Disleksi gelişecek diye de bir kural yoktur.Bu durumlar risk faktörleridir.

 

Disleksi, okuma bozukluğu olarak adlandırılmaktadır.Bununla birlikte,Disgrafi (yazma bozukluğu),Diskalküli(matematik öğrenme bozukluğu) da diğer öğrenme bozukluklarıdır.Ve sıklıkla Disleksi yada diğer öğrenme bozukluğu olan çocuklarda DEHB(dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu) da birlikte görülür. Disleksi tek başına görülebileceği gibi,diğer öğrenme bozukluklarıyla birliktede tespit edilebilir.

 

Disleksi, genellikle çocukluk döneminde, 1.sınıfa yani okuma-yazma sürecine girildiğinde farkedilmektedir.Tek bir nedeni olan bir hastalık değildir,birçok durumdan etkilenen okumayla ilgili sorun teşkil eden bir bozukluktur.Bu bozuklukta bizleri yani ilgili uzmanlık alanlarını zorlayan durum,Disleksi yaşayan çocukların tek tip belirtileri olmamasıdır. Dislektik olan çocukların en belirgin özelliği aynı yaş ve zekâ düzeyindeki diğer çocuklara kıyasla okuma düzeylerinin daha düşük olması. Okuma düzeyinin geriliği örneğin, ilkokul üçüncü sınıftaki bir çocuğun okuma düzeyinin birinci sınıftaki bir çocuğunki gibi olması anlamına gelmektedir.

 

Genel olarak Dislektik çocuklarda;

 

Yazılı kelimeleri öğrenme ve hatırlamada zorluk,

b,d,p,g,3,6,9 gibi harf ve rakamları ters algılama,

Figür çizimlerinde ters çevirmeler,

Okurken eksik,atlayarak,yuvarlayarak okumalar,

Okuduğu içeriği anlamakta zorlanmalar,

Konuşurken akıcı,duygu ve düşüncelerini ifade edecek kelimeleri bulma ve kullanmada zorlanmalar,

Zaman kavram gelişiminde gerilikler,

Yönleri öğrenme,mesafeleri tahmin becerilerinde gerilikler,

Dün,bugün,yarın gibi sıralı kavramsal gelişimde zorlanmalar,

İnce motor becerilerde,elleri kullanmada sorunlar,

Unutkanlıklar gibi durumlar izlenmektedir.

Disleksi,okul döneminde farkedilmez ise bu çocuklar ´ben yapamıyorum´ ,´zaten anlamıyorum´, ´ben aptalım´, ´kimse beni sevmiyor çünkü okuyamıyorum´ gibi olumsuz düşünceler ile kendine güvensiz,mutsuz,okul motivasyonu düşük,ders yapmak istemeyen çocuklar olarak karşımıza çıkabilir.Tabiki bu durumun bir bozukluk olduğu konusunda aile ve öğretmeninde bilgisi olmaz ise,çocuğa suçlayıcı,baskıcı,kızgın ve öfkeli davranışlar sergilenebilir.

 

Çocuklarda, aile,ve öğretmenler bu tip sıkıntılar gözlemlediğinde,´zamanla düzelir,´yeterince çalışmıyor´, ´istese yapar´ gibi yanılgılara düşerek tanı ve tedaviyi geciktirmek çocuğa büyük zararlar verebilir. Bu tip bulguları çocuğunuz yada öğrencinizde gözlemliyorsanız,çocuğun mutlaka durumunun bir çocuk psikiyatrisi tarafından değerlendirilmesi şarttır.Gerekli bilişsel testler,görüşmeler,gerekirse tıbbi değerlendirmeler,aile ve öğretmen gözlemleri ile tanılanması gereklidir.Dislektik çocukların sorunlarıyla ilgili özel eğitim desteği alması mutlaka sağlanmalıdır.Eşlik eden başka psikiyatrik bir durum var ise onlara yönelik takip ve tedavilerde aile,okul ve doktor işbirliği içinde yürütülmelidir.